söndag 20 januari 2013

Uppdatering - lite smått & gott

Hej!

Äntligen har  D.C. fått en ny sko (tidigare i veckan) hon har fått vila några dagar då jag inte vågat rida pga tappskon då det är så halt samt att jag har själv har varit sjuk och sedan haft en tenta på universitetet samt jobbar massor...
Longerade henne igår för att bli av med värsta överskottsenergin, senaste dagarna har hon visat sitt missnöje med att försöka riva sin box! De är verkligen avlade för att jobba dehär tyska hästarna, dom andra i stallet säger inte så mycket om nån extra vilodag mer än att energin sprutar vid ridning men de försöker ju inte att sparka sig ut från boxen direkt...

Jag har ju för de som inte vet, förutom D.C. tre hästar (en ponny, två hästar) till i stallet, dels min tävlingshäst Stargate som förra året debuterade Msv:A och nu i vår ska debutera St. George. Samt "Märta" (Tira So Hip), en egenuppfödd hopphäst som i år blir 5år e: Hip Hop. Hon ska dock säljas då det är en utpräglad hopphäst och jag som ni säkert förstått i första hand rider dressyr. Även om jag hoppat en hel del tidigare på då främst ponny. Min första egna ponny Pharma bor även hon kvar på gården nu som läromästare åt yngre tjejer.

Red idag ut på D.C. och hon var förvånadsvärt lugn, skönt! Hade sällskap av mamma som red Stargate, men han var betydligt mer spänd av mörkret än D.C. Red även "Märta" som haft en längre vila men som nu ska igång, kul! Det var en liten allmän uppdatering då det inte hänt nåt speciellt sedan sist med just D.C.
Fick tyvärr ingen bild från idag då det var så mörkt, så ni får en med betydligt mindre snö ;)

För er som vill läsa ännu mer om mig och mina hästar är välkomna till min hemsida www.leideborg.n.nu.
/Alexzandra & Dark Chocolate


Bild från hösten 2011 Foto: Lennart Lindholm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar