fredag 25 januari 2013

Fredagskänsla!

Äntligen är det fredag och en vecka har gått, tiden har gått otroligt fort. Att de redan är i slutet av Januari kan ingen tro. Ute är de jätte kallt om man vill bara sitta under en varm filt med en kopp choklad.

Den här veckan har Vilda och jag varit i skogen och ridit då de har varit så härligt väder, kallt men ändå soligt. Vilda har inte fått några skor på fötterna än då vi tänkte vänta till hon är igång ordentligt, men i det här vädret funkar de perfekt utan. Vi jobbar mycket med framåtbjudning just nu då hon gärna "krullar" ihop sig för mycket trots att jag inte tar nåt i henne. Hon måste lära sig att hålla balansen själv utan min hjälp. Det är svårt nu när hon redan har motor  men hon måste ändå kunna gå fram för skänkeln och ta stöd på bettet vilket inte är de lättaste.

Jag rider henne inte så många dagar i veckan då hon bara är 4 och inte riktigt igång än. Så dom dagarna jag rider blir de korta pass men ganska intensiva för att få ut så mycket av passet som möjligt. Idag ska vi iväg till ridhuset igen för lite miljö ombyte och annat underlag att rida på. Får se om de kan bli några nya bilder, :)

Och för all er som ska till Ridsportsgalan imorgon, vi ses där och ha de så kul!
En liten bild från i somras! Då hon bara är 3,5 år.
Jenny & Vilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar