onsdag 16 januari 2013

Äntligen på G!

Det känns jätteskönt att äntligen vara igång med ridningen igen! Jag själv känner att ja har tappat massor både kondition och styrka under den tiden som Vilda har vilat. Jag har endast ridit min ponny en del men inte haft någon annan träning utöver det. Jag har tidigare ridit 2-3 hästar varje dag och inte behövt någon träning, men kände nu att man tappat massor när man inte gör nåt. Man rör inte speciellt mycket på sig i skolan. Började få ont i ryggen när jag gick eller stod för länge så har nu börjat träna lite ordentligt för min egen del ca 2-3 gånger i veckan utöver ridningen. Och redan efter 2 veckor känner jag stor skillnad, jätte skönt!

Har idag varit iväg med både min ponny Jojjo och Vilda till ridhuset för lite dressyr. Ponnyn som är 20 år iår, var jätte fin trots sin ålder. Även Vilda börjar bli riktigt fin, hon är fortfarande under igångsättning och vi tränade idag mycket övergångar för att stärka henne vilket gick ganska bra. Hon vill gärna tänka lite före mig och vi får träna på att hon verkligen ska lyssna på min hjälper vilket går bättre och bättre.

Fortsatt trevlig vecka! //Jenny o Vilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar