onsdag 2 januari 2013

Tack för denna tid!

Jag heter Daniella Hansson och har ingått i Östgötateamet sedan år 2005 med lite olika ponnier och hästar genom åren. Under 2012 ingick jag i teamet med hästen Celine Dion som är uppfödd och ägs av den östgötska dressyrdomaren Ann-Kristin Karlsson.

Celine Dion är född 2005 e. Riccione u. Judy Garland ue. Ganesco och hon har nu tagit klivet in i vuxenvärlden, vilket betyder att vi lämnar Östgötateamets unghästsatsning och kämpar vidare i vuxenvärlden mot nya mål och utmaningar.

För att beskriva mitt år 2012 med Celine kan jag inte annat än att säga att det har varit underbart. Vi fick kontakt med Ann Kristin genom Monica Bergström och Östgötateamet i april och vi träffades i Vikingstadtrakten för provridning den 1 maj. Redan dagen efter provridningen, den 2 maj, stod Celine hemma i stallet. Till en början var det lite lära känna varandra.

Vår första tävling var den 3 juni hemma i Bjärka- Säby, där vi gick hem med 2 placeringar i LB:1 och LA:1, varav en var vinst i LA.

Den första träningen för Sofia Möller, Östgötateamets huvudtränare, i somras var väldigt givande och vi fortsatte att träna för Sofia i Luestad privat utanför teamet under sommaren.

Sista tävlingen för året med Celine var den 1 september i Vikbolandet. Där debuterade vi MSV C på 67% och en 5:e placering. Därmed fick vi vårt första kval till MSV B. Nu siktar vi vidare mot debut i MSV B i vår/sommar.


Daniella Hansson och Celine Dion 13/10-2012
Jag vill tacka Östgötateamet och Monica för denna tid. Det har varit ett lärorikt år med bra och relevanta träningar, aktiviteter och föreläsningar. Jag vill även passa på att önska er andra i teamet lycka till med era hästar och er fortsatta utveckling i Östgötateamet.

Tack för oss!

Daniella Hansson och Celine Dion


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar