tisdag 23 april 2013

Utomhusdebuten avklarad!

I helgen var det första tävlingen utomhus för mig och Sten och den hölls i Boxholm.
Det blev en rolig dag i underbart vårväder.
Det började inte så bra för vi räknade fel på tiden så vi kom fram alldeles för tidigt och Sten, stackarn fick stå i transporten över en timme mer än vi tänkt. Det verkade inte göra honom nåt och det var skönt att få veta. Sen var det två tävlingsbanor som låg precis bredvid varann med 2 klasser igång samtidigt, nya varianter av dressyrstaket mm. Sten var jätteglad och positiv när han äntligen fick komma ut och tittade intresserad och nyfiken på allt nytt. Han var för gullig! Som en sprallig valp typ. Jag kände att det här kommer inte bli lätt att få honom att lyssna på mig inne på banan....
Men det gick faktiskt OK för Sten är ju lydig även om han hade fokus på allt annat än mig denna gång. Så är det att rida unghäst - inte lätt att få hans koncentration alltid. Men det gjorde inget för mellan missarna gick han finare än någonsin och det blev en riktigt rolig ritt och jag var nöjd efteråt. Att det sen skulle räcka till placering igen var helt fantastiskt roligt! Sten och jag hittar varann mer och mer och det bästa av allt är att han också gillar att komma ut och tävla, vilket är en förutsättning för att det ska funka. Gul rosett denna gång och ännu en lyckad tävlingsdag. 

Emil & Stings Firestone "in action"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar