måndag 15 april 2013

Placering igen!


Sten och jag var i Vikbolandet och tävlade i helgen. Det gick jättebra den här gången också och vi kom hem med en grön rosett.Vi slog dessutom personligt rekord tillsammans med 68.27%. Fin procent att skriva in i kvalkortet! 

Känslan från tävlingen är ändå inte så där jättebra. Sist i Mjölby stämde ju allt och det var en superhärlig upplevelse. Igår var Sten lite seg och kändes inte helt med på noterna. Han var väldigt stark på framridningen och jag tror jag red fram för länge eller för hårt för när vi sen red programmet kändes han trött.Framför allt var han seg i traven, sen blev det bättre i galoppen. Det är svårt att få till en rätt anpassad framridning tycker jag. Inte för länge, inte för kort, inte för hårt, inte för mesigt. 

Jag var rätt sur efter ritten men mamma sa att jag skulle vara nöjd för det hade sett OK ut. Att vi skulle bli placerade trodde jag verkligen inte så det kom som en mycket glad överraskning. Nu laddar vi om till nästa tävling i Boxholm på söndag....  

Läs mer om vad Sten och jag hittar på:

http://www.nattstad.se/StingsFirestone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar