tisdag 2 april 2013


Lyckad uppvisning!

Vår clinic med Jeanna blev riktigt bra och det var jättekul att få visa upp
Sten för alla ca 100 personer som kom och tittade.
Han och jag var ju lite udda i sällskapet av mörka, högbenta, luftiga och
smäckra hästar. Men han var jätteduktig och hur lugn och stadig som helst
fast vi red i samma grupp som två ston. Vi fick visa upp förvänd galopp och
det har vi inte tränat på alls. Vi har ju övat på att fatta galopp bra över
huvud taget, och rätt galopp och när jag vill så det var verkligen
överkurs. Men Sten klarade faktiskt det galant, t o m bättre än båda
hästarna i gruppen. Jag är jättenöjd med vår uppvisning och Sten var
underbart possitiv hela passet.
Det var bara en sak .... Sten har ju så tjock man så vi måste kamma mittbena
och göra en rad på varje sida och det tar då dubbelt så lång tid att knoppa förstårs.
Vi trodde vi var sena så mamma snodde på med flätningen och blev klar alldeles
för tidigt istället. Vi tvekade att släppa ut honom i hagen en stund innan vi skulle åka,
men så gjorde vi det trots allt. Ingen bra idé ... Han rullade sig med en gång så
klart så vi fick åka iväg med en guldglänsande ponny med gråa knoppar
istället för kritvita. Kändes trist för han var så himla fin innan
rullningen, men det var nog bara mamma och jag som såg det hoppas jag. Nu
laddar vi för tävling igen nästa helg i Mjölby. Då kommer han inte att få
gå ut i hagen innan vi åker hur fel vi än beräknar tiden!

By the way... På vår förra tävling som Väderstad anordnade satte vi vårt första kval med fantastiska 67% ! Har visst glöm att berätta om det. Läs mer om den tävlingen och mycket mer på min blogg: http://www.nattstad.se/StingsFirestone



1 kommentar:

  1. Superduper fin häst! Ser ut att röra sig väldigt trevligt och runt i galoppen!

    Kram!

    SvaraRadera