lördag 20 april 2013

Anmäld!

Hej,
Jag kan inte riktigt tro att de är sant, men jag har anmält mig till min första dressyr tävling med Vilda. Hon har känts himla fin och välidigt på G nu sista tiden efter vilodagarna när jag låg på sjukhuset. Så i fredags på dressyrträningen stod de programträning på schemat, jag tränade på galoppvolter och att verkligen få med mig henne runt hela vägen. Fick tänka svänga, svänga för att volten inte skulle bli för stor. Red även många serpentiner för han få henne med mig och de gick ganska bra efter en stund :) Programmet jag ska rida är L:B och tror de kommer passa Vilda bra, då de bara är rakt fram i princip, och inte en massa övergångar som får henne tappa framåtbjudning.

Snön är nu äntligen borta och vi har kunnat tagit många härliga turer i skogen vilket hästarna verkligen uppskattar, nackdelen nu är att de antingen spöregnar eller blåser storm då vi har hästarna precis vid en sjö. Men de är ju bra träning de med, Vilda har varit väldigt lugnt trotts alla starka vindar och flygande hindar bland annat.

Nu ska jag iväg till jobbet en sväng, så ni får ha en härlig dag i solen idag!
Kramar från Vilda och Jenny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar