fredag 12 april 2013

Äntligen fredag!

Då var det redan fredag!
De senaste veckorna har gått riktigt fort och det är mycket som har hänt. För ett par veckor sen var det träning för Sofia Möller i Tollstad och Vilda skötte sig jättefint, så himla härlig att ha med sig ut på nya platser, visst blir man lite spänd men i övrigt hur lugn som helst och de är bara att hoppa upp. Det underlättar någon enormt att ha en lugn häst, och för att vi inte ska glömma är hon ju bara 4år.

På träningen för Sofia fick jag tips om att jag skulle byta bett på Vilda för att hon var för "lätt" i handen, finns inget att hålla i och därmed svårt för mig att komma till ridning. Vi bestämde oss för att testa ett annat på en gång, sagt och gjort provade jag ett bett som var både tjockare oc tyngre än de jag hade innan och vilken skillnad de blev. Hon tog nu stöd på ett helt annat sett och blev direkt mycket stadigare i formen.

Vi var även med och visade upp oss på Clinicen och Vilda var så duktig. Hon var visserligen lite skeptisk till publiken och de vita staketet som hon aldrig sett innan. Vi red några riktigt fina linjer i förvänd galopp men Vilda blev ganska snabbt trött och då blev de mesta jobbigt. Men i övrigt skötte hon sig!

Nu sedan Clinicen har Vilda endast blivit tömkörd och fått gå promenader då jag har åkt in till sjukhuet fram och tillbaka under en veckas tid. Men har nu äntligen kommit hem och återhämtat mig lite, så igår kom jag upp i sadeln igen och de kändes rikigt skönt att vara tillbaka!

 En bild från Clinicen / Jenny & Vilda Äng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar