torsdag 7 mars 2013

Träningen är äntligen igång!

Vilda har nu varit igång i mer än 2 månader efter sin vintervila och det känns underbart att vara igång igen.Vilda och jag har änligen kommit igång med dressyr träningen igen. Vi rider nu för dressyr för Monica varannan vecka vilket verkligen behövs och vi ska så småningom även börja hoppa för tränare. Bara de blir mjukare i backen och snön försvinner ska vi komma ut på fältet och hoppa lite, ska bli jättekul!

Just nu tränar vi väldigt mycket övergånger och stärkande övningar men även en hel del rakriktning. Och tro mig de är svårare än vad man tror att rida rakt i 60 meter. Åker till ridhuset ett par gånger i veckan och rider nu 2 meter innanför spåret för att verkligen få henne mellan hjälperna, och det är jättesvårt. Sitter man själv lite snett eller tar för mycket i ena tyglen går hon så snällt åt ett annat håll. Vilda är otroligt känslig får tryck och minsta lilla man sitter snett i sadeln går hon åt motsatt håll. Jättekul att ha en så känslig häst men desto viktigare att jag som ryttare gör rätt vilket kan vara svårt ibland.

Den 20 mars ska vi träna för Sofia Möller igen och de ska bli kul och höra om hon ser någon förändring sedan sist vi träna för henne. Sedan är det även clinic den 1 April som jag hoppas alla ska gå på. Mer info om den finns på Östgötateamets hemsida!

Eftersom jag sitter och skriver med den här söta saken sovandes i mitt knä var jag vara tvungen att lägga ut en bild!

Tyvärr en suddig bild, men från första gången jag provred Vilda. 17/5-12
Kramar från Jenny och Vilda Äng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar