fredag 15 mars 2013

Oooops!

Ja nu va det ett tag sedan jag skrev här, haft lite för mycket att göra på alla fronter samt att hästen som jag ska skriva om här gått med en tapp sko efter den andra... I måndags fick vi på den sista tappskon för "denna gång" så nu peppar peppar ska alla skor sitta kvar!
Har ridit henne lite försiktigt i veckan då det är rätt halt under den här förbaskade snön som kom. Min ridbana som var så fin, nästintill all snö och is var borta... Den är det dock ok igen då pappa har skottat den men de är lite mer "snöfläckar" så man får va lite försiktig... Längtar så efter våren nu!

DC har hursomhaver skött sig rätt bra, ridit ut ett par gånger och galopperade idag på banan. I traven känns hon riktigt fin, hon tar ett fint stöd på bettet och "leker" inte med de på samma sätt som hon gjorde i höstas. Testade idag lite sidvärtes i form av skänkelvikning och öppna vilket gick fint. Nästa vecka väntar östgötateam träning med DC om jag inte jobbar den dagen men hoppas jag kan komma, hon behöver verkligen den miljöträningen med allt vad det innebär...

I helgen ska jag med min andra häst debutera i FEI Prix St. George! Imorgon blir det en start i Msv:A1 och på söndagen "george". Ska bli väldigt kul och lite spännande med george´n då jag inte ridit igenom hela det programmet innan utan bara delar. :)

PS Missa inte clinicen med Jeanna Högberg 1 april kl 16.00 i Tollstad!
Föranmäl dig till Monica, mer info finns på östgötateamets hemsida

/Alexzandra & Dark Chocolate (med Stargate på ett hörn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar