tisdag 12 mars 2013

Motigt

Andra tävlingen blev tyvärr ett fiasko och det kändes tungt efter att allt hittills gått så bra med Sten. Han var inte sig lik redan på fredagen när vi skulle drilla en sista gång. Han stod emot och var allt annat än framåt vilket han alltid brukar vara. På framridningen  kändes han i början OK men inte riktigt så positiv och nyfiken som han brukar vara när vi kommer ut "bland folk". Vi sadlade om strax innan vi skulle ner till collectingring och jag hann precis sitta upp igen när ett sto körde upp rumpan mitt framför Sten och kissade typ en flod. Då vaknade han till vill jag lova. Den traven vi sen hade i ett par varv skulle ni sett ! Synd att inte det trycket höll i sig till programvisningen. När vi red in i stora ridhuset "dog han" totalt och jag fick typ släpa runt honom  och galopp vill han inte alls fatta när jag ville. Sen när han ville, fattade han fel galopp. Så ni förstår kanske hur besviken jag var i lördags. Han tjusiga hingst- uppvisning på framridningen kanske tog musten ur han just då men igår vad det likadant. Vi var och tränade för Nina Lilja och hon såg också att Sten var olik sig och riktigt "motig". Han har kanske växtvärk för sadeln ligger inte lika bra längre. Eller så är han bara pälsfällning- trött eller fysiskt, kanske psykiskt less på de lite högre kraven jag nu ställer på honom. Nina sa att vi skulle låta han vila ett tag. Han kan gott få slappa lite tyckte hon för han kan ju det han ska kunna när det är dax för nästa tävling. Nu är det bara att försöka få tillbaka energin och hans positiva inställning igen. Hoppas lite vila hjälper. Man blir ju så orolig så fort det är nåt.... 



Emil & Stings Firestone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar