måndag 3 juni 2013

Utveckling!

Tiden bara springer iväg! Redan nu på fredag skiver jag min sista tenta inför sommaren sen ska jag äntligen få lite efterlängtat sommarlov. Ska bli underbart att kunna fokusera till 100% på hästarna ett tag, visserligen ska jag jobba i sommar. Men finns en hel del tid över till dem iallafall.

Vilda och jag har hunnit med mycket den sista månaden, allt från tävling till fina träningsdagar på Brolöten i Sparreholm. Tävlingen i Tollstad som jag red i början på maj är jag riktigt nöjd med, man kan egentligen inte förvänta sig så mycket. Allt var nytt både för mig och Vilda, men hon skötte sig rikigt bra trots att de var första tävlingen för henne. Hon var något spänd och på tårna men upp kom jag och vi kunde rida programmet som gick helt okej. Vi fick allt från 4-8 i protokollet och trots att vi red hela programmet ca 2 meter innaför staketet fick vi ihop ca 60%. Bara träna vidare!

För någon vecka sen tog jag med mig Vilda upp till Brolöten för att jobba några dagar, passade bra att ta med henne och få lite hjälp av famliljen Brolin när jag ändå var där. Vilda skötte sig utmärkt och verkade stortrivas bland alla andra hästar. Ridningen gick riktigt bra och jag kunde verkligen känna hur utvekligen gick framåt. Innan jag kom dit hade hon svårt att ta stöd från handen och blev jättelåg och ihopkrupen. Jobbade jättemycket med formen och han hon skulle våga ta i mera bak, och de blev stor skillnad. Många övergångar och halvhalter fick de bli och efter ett tag fick vi rikigt fina övergångar utan att jag tar för mkt i handen. Hon balanserade sig själv.

Idag är de Teamträning för Sofia som gäller, ska bli jättekul!
Vilda Äng och jag från tävlingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar