söndag 4 augusti 2013

Vi kom med på ungponny- SM !!!

Trots att Sten och jag inte var bland de 12 bästa får vi vara med i ungponny-finalen. Det va nåt otydligt med kvalreglerna, och någon som anmält några som man tyckte fuskat eller vad det var. För att slippa tjafs beslutade Förbundet att ALLA kvalade ponnysar får rida i år. Vilken tur vi har, det är nästan otroligt !!
Fick besked i söndags att vi inte kom med så vi avanmälde, bokade av uppstallning och hotell. Deppade ihop och tyckte allt arbete vi lagt ner Sten och jag var gjort i onödan.  Men så i tisdags kväll kom detta besked och helt plötsligt kändes livet rättvist igen. Jag är så glad och peppad att få vara med på denna stora tävling. Sten och jag har ingen chans mot de andra som är med, det vet jag. Men det gör inget, det kommer att vara kul bara att få uppleva ett SM från ”insidan”. De andra hästarna ser ut som ”rådjur” och har världens tjusigaste gångarter. Riktigt fina dressyr-ämnen är några av dem vet jag.  Jag känner flera av ryttarna och vi har hållit kontakt hela kvaltiden. Det är faktiskt lite extra kul då att komma med med Sten som är lite grövre och inte alls har samma luftiga rörelser. Men när han går som bäst, är han bäst! Det blir liksom ännu finare när en sån häst går i perfekt form och tempo tycker jag.
Nu måste vi börja träna final- programmet, för det kan jag inte. Och sen måste galoppfattningarna sitta bättre. Resten får bli som det blir, vågar inte hårdträna nåt nytt nu.  Har ju varit lite fram och tillbaka hela tiden. Vi tränar en grej och när det är bra har vi gått bakåt i en annan tex ryggning förstörde halten, öka/länga traven förstörde galoppfattningarna. Finalen går på Hammarö 15-18/8 och det tar över 3 timmar att åka dit. Det känns väldigt långt men det ska ju vara en ur- fin tävlingsplats har jag hört. Enormt roligt ska det bli som sagt och jag är jättestolt att få vara med!
Följ oss via Stens egen blogg : www.nattstad.se/stingsfirestone

Emil & Stings Firestone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar